Öğeyi Oyla
(0 oy)

1.   Bir yazıya baÅŸlamadan önce beynimde bir fikir parıl­dar; üzerinde durmayı, yazılarımdan birine konu etmeyi düşünürüm. EÄŸer fikir, saÄŸanak gibi beni sürükleyebiliyorsa hemen oturur yazarım; ama çoÄŸu zaman nedense iÅŸe baÅŸlayamam, ihmal eder, sanki unutmaya çalışırım, hatta iyice unuttuÄŸum bile olur. Ama bu parıltı kendini yazdıracak cinstense elinden kurtulmama imkan yoktur, ikide bir karşıma çıkar.--- Bu parça en uygun biçimde aÅŸağıdakilerden han­gisi ile sürdürülebilir?

A)    YaÅŸamda karşımıza çıkan her insanı ya da varlığı ayrıntılı incelemeyiz.

B)    Bazı duygular onlardan kurtulmaya çalıştığımız ölçüde benliÄŸimizi kuÅŸatır.

C)     Kimi zaman, fırsat bulup yazamadığı bir konu yazarı daha çok yorar.

D)    KarşılaÅŸtığım bir olay, duyduÄŸum bir söz, hemen içimde onu uyandırır.

E)    Bu durum, sanırım bütün yazarlar için geçerlidir.

2.   --- Böyle bir yanlışlığa zaman zaman kendim de düşmüş olmalıyım ki, bugüne kadar o adamlara: "Hangi iÅŸler ciddidir, hangisi deÄŸildir?" diye sor­madım. Ne cevap verirlerdi kesin bilmiyorum, ama az çok kestirebiliyorum. ÖrneÄŸin bazılarına göre bilim ciddidir, sanat deÄŸildir; düzyazı ciddidir, ÅŸiir deÄŸildir; tragedya ciddidir, komedya deÄŸildir. Olgun adamlar ancak ciddi iÅŸlerle uÄŸraşırlar. Ciddi olmayan iÅŸlerle uÄŸraÅŸanları ciddiye almamak gerekir. Bu parçanın aÅŸağıdakilerden hangisi ile baÅŸlatıl­ması uygun olur?

A)    Ben, iÅŸin ciddisi ya da gayrı ciddisi olabileceÄŸine inanmıyorum.

B)    Bazı iÅŸlerin her nedense zevksiz, sıkıcı olduÄŸu söylenir çoÄŸu zaman.

C)     Bazıları yaÅŸamını sürdürebilmek için çalışmanın yersiz olduÄŸundan söz ederler.

D)    Birtakım insanlar dünya iÅŸlerini, ciddi olan ve ciddi olmayan iÅŸler olarak ikiye ayırıyorlar.

E)    Her insanın yaÅŸamında önemli ya da önemsiz yan­lışlar olabilir.

Testi aşağıdaki ekten indirebilirsiniz.

Öğeyi Oyla
(0 oy)

1.   YaÅŸam serüveni içinde köye yeterince girememiÅŸ, köyün soluÄŸunu içine gerektiÄŸi gibi çekmemiÅŸti. Ama gördüklerini her ayrıntısıyla aktarabilen, titiz araÅŸtırmalar yapabilen bir yazardı. On dokuzuncu yüzyılın ikinci yarısında geçmiÅŸ, tanık olmadığı bir olayı bu araÅŸtırmacı yanıyla iÅŸlemiÅŸ, gözlemci yanıyla da yörenin dilini, kiÅŸilerin davranış biçimlerini yakalamıştı. Kim bilir belki de köyden gelmemesi iyi olmuÅŸtu. Köyün içinden gelseydi, kaynağından fışkıran birtakım renklere kıyamayıp onları öne çıkarır, yapıtını zedelerdi. Bu parçada sözü edilen yazarla ilgili aÅŸağıdakilerden hangisi söylenebilir?

A)    Ait olmadığı bir çaÄŸ ve yöreyi baÅŸarıyla anlattığı,

B)    Köy insanının yaÅŸam biçimini beÄŸendiÄŸi,

C)     Öykülerinin konusunu anılarından aldığı,

D)    On dokuzuncu yüzyılın insanına özendiÄŸi,

E)    Tanıklık ettiÄŸi olayları öyküleÅŸtirdiÄŸi,

2.   Elli yaşını aÅŸtınız, sahip olduÄŸunuz ÅŸeyleri kaybetmekten korkmaya baÅŸladınız, diyorsunuz. Kaybetme korkusu içinde olduÄŸum konusunda haklısınız. Fakat bu yeni bir durum deÄŸil. Ben yüreÄŸimde çocukluk, cebimde bilyeler taşıdığım günlerde de sahip olduklarımı kaybetmekten korkardım, ilk yazdığım ÅŸiirleri okursanız onlarda bu duyguyu bugünkülerde olduÄŸu kadar göreceksiniz. Bu parçada yazarın asıl anlatmak istediÄŸi aÅŸağıdakilerden hangisidir?

A)    Åžiirinin, yaÅŸamının her yönünden izler taşıdığı,

B)    Kaybetme korkusunun yaşından kaynaklanan bir duygu olmadığı,

C)     ÇocukluÄŸun güzelliklerini yeniden yaÅŸamak istediÄŸi

D)    Åžiirini geliÅŸtirme çabasında olmadığı,

E)    Duygularını ÅŸiire yansıtmaktan çekinmediÄŸi,

Testi aşağıdaki ekten indirebilirsiniz.

Page 9 of 48
YUKARI